Një kamion elektrik pa kabinë, i quajtur nga dëshmitarët si “furgoni futurist i qumështit”, ka bërë histori duke u bërë mjeti i parë plotësisht autonom në botë që kalon një kufi ndërkombëtar dhe përfundon procesin doganor krejtësisht i pavarur.
Kalimi kufitar historik pa shofer dhe teknologjia pas arritjes
Kamioni pa kabinë, në pronësi të kompanisë suedeze Einride, realizoi transportin autonom nga Suedia në Norvegji për llogari të grupit logjistik PostNord. Ky kalim, i zhvilluar në pikën kufitare Ørje, përfaqëson rastin e parë në botë kur një automjet transporti plotësisht elektrik dhe pa shofer shkel një kufi ndërkombëtar pa asnjë ndërhyrje njerëzore.
Procesi i doganimit u përfundua pa prani të shoferit në bord, falë teknologjisë bashkëpunuese të zhvilluar me firmën norvegjeze Q-Free. Sistemi lidhi automjetin me platformën dixhitale të doganave norvegjeze Digitoll, duke mundësuar deklarimin paraprak të mallrave dhe hyrjen pa pengesa në territorin norvegjez.
Rëndësia për të ardhmen e logjistikës dhe përfitimet nga automatizimi
Ky testim ishte pjesë e projektit MODI, i bashkëfinancuar nga Bashkimi Evropian, që synon të demonstrojë zbatimin e sigurt të transportit autonom në të gjithë Evropën. Operacionet ndërkufitare janë një nga sfidat më të mëdha për transportin autonom për shkak të rregulloreve të ndryshme shtetërore, sinjalistikës së papërputhshme dhe procedurave të ndërlikuara kufitare. Autoriteti doganor norvegjez Tolletaten e mbështeti projektin, duke theksuar rëndësinë e tij për të ardhmen e logjistikës ndërkombëtare.
Henrik Green, Drejtori Teknik dhe Menaxher i Përgjithshëm për Teknologjitë Autonome të Einride, deklaroi: “Jemi jashtëzakonisht krenarë që kemi realizuar dorëzimin e parë ndërkombëtar plotësisht autonom, elektrik dhe pa kabinë. Vazhdojmë të zgjerojmë mundësitë tona në aplikime të reja, duke treguar se si teknologjia autonome mund të rrisë sigurinë, efikasitetin dhe qëndrueshmërinë e transportit. Projekti MODI mishëron pikërisht këtë përkushtim, duke balancuar me kujdes sigurinë dhe inovacionin në përputhje me vlerat e BE-së.”
Kamioni elektrik pa kabinë është pjesë e paketës së gjerë të teknologjisë autonome të zhvilluar nga Einride. Sistemi përfshin softuerin autonom Einride Driver, automjetin e ndërtuar enkas për lëvizje pa kabinë dhe platformën “Control Tower” për monitorimin dhe menaxhimin në distancë të flotave transportuese. E gjithë teknologjia synon të përmirësojë sigurinë, rrisë efikasitetin dhe të kontribuojë në qëndrueshmërinë e transportit rrugor të mallrave.
Projekti MODI bashkon partnerë publikë dhe privatë nga Suedia dhe Norvegjia, si Statens Vegvesen, Sintef, Q-Free, Trafikverket dhe komuna Østfold. PostNord, që menaxhon rreth 200 milionë pako në vit në rajonin nordik, theksoi se ky provëvlerësim nënvizoi potencialin e madh të automatizimit në ndryshimin e sektorit të logjistikës. May-Kristin S. Willoch, drejtore e mjedisit në PostNord, u shpreh: “Pjesëmarrja në këtë arritje historike tregon se teknologjitë autonome dhe dixhitale mund të transformojnë të ardhmen e transportit, ulin emetimet dhe rrisin sigurinë. Ky sukses nuk përfaqëson thjesht kapërcimin e një kufiri – por hyrjen në një epokë të re për industrinë e logjistikës.”
Tags: kamion elektrik, transport autonom, kalim ndërkufitar, teknologji pa shofer, logjistikë digjitale, qëndrueshmëri