Xborder2-1-scaled.webp
Kamion elektrik pa shofer kalon kufirin për herë të parë në botë
Data: 05/10/2025 11:10

Një kamion elektrik pa shofer bën histori duke kaluar kufirin ndërkombëtar në mënyrë të pavarur

Një kamion elektrik, pa kabinë dhe pa shofer, është bërë automjeti i parë në botë që ka kaluar një kufi shtetëror dhe ka kryer të gjithë procedurën doganore pa ndihmën e njeriut. Ky udhëtim autonom, i realizuar ndërmjet Suedisë dhe Norvegjisë në pikën kufitare Ørje, u krye në emër të grupit logjistik PostNord dhe shënon një arritje të re në industrinë e transportit të mallrave.

Sistemi inovativ i zhvilluar nga kompania suedeze Einride, në bashkëpunim me firmën norvegjeze Q-Free, mundësoi që kamioni të lidhej me platformën dixhitale të doganave norvegjeze Digitoll. Falë kësaj teknologjie, deklarimi i ngarkesës u bë paraprakisht dhe kalimi i kufirit rezultoi i shpejtë dhe pa ndalesa. Kjo arritje është pjesë e projektit MODI, bashkëfinancuar nga Bashkimi Europian, i cili synon të testojë zbatimin e sigurt të transportit autonom në të gjithë Europën.

Si po ndryshon teknologjia autonome transportin ndërkombëtar

Sfidat kryesore për automjetet pa shofer në transportin ndërkufitar mbeten ndryshimet në rregulloret kombëtare, tabelat e rrugëve që nuk janë gjithmonë të njëjta dhe proceset e ndërlikuara doganore. Autoriteti doganor norvegjez, Tolletaten, ka mbështetur projektin duke e cilësuar si shumë të rëndësishëm për të ardhmen e logjistikës ndërkombëtare.

Henrik Green, Drejtor i Teknologjisë dhe Menaxher i Përgjithshëm i Einride Autonomous Technologies, tha: “Jemi jashtëzakonisht krenarë që kemi realizuar dërgesën e parë pa kabinë, elektrike dhe plotësisht autonome përtej një kufiri. Ne synojmë të zgjerojmë vazhdimisht këtë kapacitet, duke dëshmuar se teknologjia autonome mund të përmirësojë sigurinë, efikasitetin dhe qëndrueshmërinë në transportin rrugor.”

Kamioni autonom është pjesë e një pakete më të gjerë teknologjike të zhvilluar nga Einride. Sistemi kombinon softuerin “Einride Driver”, një automjet të posaçëm pa kabinë dhe platformën “Control Tower” që lejon menaxhimin e flotës në distancë. Qëllimi është të optimizohet siguria dhe të reduktohen ndjeshëm emisionet në transportin e rëndë rrugor.

Projekti MODI bën bashkë partnerë publikë e privatë nga Suedia dhe Norvegjia, si Statens Vegvesen, Sintef, Q-Free, Trafikverket dhe Østfold kommune. PostNord, që menaxhon afërsisht 200 milionë pako çdo vit në rajonin Nordik, theksoi se ky provë-terren tregon sesi automatizimi mund të transformojë logjistikën, të ulë ndotjen dhe të përmirësojë sigurinë. May-Kristin S. Willoch, Drejtore e Mjedisit në PostNord, deklaroi: “Pjesëmarrja në këtë ngjarje historike tregon se teknologjitë autonome dhe dixhitale mund të riformësojnë të ardhmen e transportit dhe të krijojnë një epokë të re për industrinë logjistike.”

Transporti autonom drejt së ardhmes

Progresi i arritur në kufirin Suedi-Norvegji mund të shërbejë si shembull për shtete të tjera që synojnë të lehtësojnë transportin ndërkufitar me teknologji të avancuara. Përdorimi i mjeteve autonome dhe dixhitale premton të ulë kostot, të reduktojë kohën e udhëtimit dhe ndotjen, duke përmirësuar në të njëjtën kohë sigurinë e përgjithshme në rrugë. Kjo ngjarje shënon vetëm fillimin drejt automatizimit të gjerë dhe të qëndrueshëm në industrinë e logjistikës europiane.

Tags: kamion elektrik, transport autonom, kufiri Suedi-Norvegji, teknologji pa shofer, logjistikë dixhitale, qëndrueshmëri në transport