Xborder2-1-scaled.webp
Kamion elektrik pa shofer kalon kufirin për herë të parë në botë
Data: 07/10/2025 12:10

Një kamion elektrik pa kabinë, i quajtur nga kalimtarët “kamioni futurist i qumështit”, ka hyrë në histori duke u bërë automjeti i parë autonom që ka kaluar një kufi ndërkombëtar dhe ka kryer procedurat doganore plotësisht në mënyrë të pavarur.

Kamioni Elektrik Autonom Kryen Kalimin e Parë Ndërkombëtar pa Shofer

Kjo ngjarje historike u realizua në kufirin mes Suedisë dhe Norvegjisë, konkretisht në Ørje, me qëllimin e dorëzimit të mallrave për grupin logjistik PostNord. Kamioni elektrik, pa asnjë shofer apo operator brenda, arriti të përfundojë kalimin doganor duke përdorur teknologji të përbashkët të krijuar në bashkëpunim me kompaninë norvegjeze Q-Free. Sistemi digjital e lidhi automjetin me platformën norvegjeze të doganës, Digitoll, duke mundësuar deklarimin e mallrave përpara mbërritjes dhe përshpejtimin e procesit të kalimit kufitar pa pengesa.

Kjo provë është pjesë e projektit MODI që bashkëfinancohet nga Bashkimi Evropian dhe synon të demonstrojë sigurinë dhe efikasitetin e transportit autonom për tregun evropian. Operacionet përtej kufijve janë një nga sfidat më të mëdha, për shkak të rregulloreve të ndryshme kombëtare, sinjalistikës inkonsistente dhe procedurave të ndërlikuara doganore. Autoriteti doganor norvegjez, Tolletaten, e mbështeti projektin, duke e cilësuar atë si thelbësor për të ardhmen e transportit ndërkombëtar të mallrave.

Teknologji e Avancuar dhe Partneritet Ndërkombëtar

Henrik Green, Drejtor i Teknologjisë dhe Menaxher i Përgjithshëm i Teknologjive Autonome në Einride, shprehu krenari për arritjen e parë botërore të një dorëzimi plotësisht autonom, elektrik, pa kabinë dhe përtej kufijve. Ai theksoi angazhimin ndaj zgjerimit të aplikimeve të teknologjisë autonome në përmirësimin e sigurisë, efikasitetit dhe qëndrueshmërisë së transportit. Sipas tij, projekti MODI mishëron balancën ideale mes sigurisë dhe inovacionit duke çuar përpara vlerat e Bashkimit Evropian.

Kjo arritje është pjesë e paketës së teknologjisë autonome të zhvilluar nga Einride, kompania suedeze që qëndron pas projektit. Sistemi përfshin softuerin inteligjent “Einride Driver”, një automjet të projektuar enkas pa kabinë dhe një platformë të menaxhimit në distancë “Control Tower” që lejon monitorimin dhe organizimin e flotës pa nevojën e ndërhyrjes në terren. Kompania synon që kjo teknologji të rrisë sigurinë, produktivitetin dhe të ulë ndjeshëm emetimet në sektorin e transportit rrugor të mallrave të rënda.

Projekti MODI bashkon partnerë publikë dhe privatë nga Suedia dhe Norvegjia, përfshirë Statens Vegvesen, Sintef, Q-Free, Trafikverket dhe Østfold kommune. PostNord, që menaxhon rreth 200 milionë pako në vit në rajonin nordik, deklaroi se ky test tregon se si automatizimi do të transformojë logjistikën. May-Kristin S. Willoch, drejtuesja e mjedisit në PostNord, tha se ky moment historik shënon fillimin e një ere të re për industrinë logjistike, duke kontribuar në uljen e emetimeve dhe rritjen e sigurisë dhe inovacionit.

Ky zhvillim i rëndësishëm vjen në një kohë kur qytete si Dubai po nxisin gjithashtu transportin autonom, siç tregon partneriteti i fundit për robotaksi mes RTA dhe kompanisë kineze Pony.ai. Kjo dëshmon se transporti autonom është thelbësor për të ardhmen më të qëndrueshme dhe moderne të logjistikës globale.

Tags: kamion elektrik, transport autonom, kufi ndërkombëtar, teknologji e avancuar, logjistikë inovative, emetime të ulëta