Një kamion elektrik pa kabinë, i quajtur nga të pranishmit si “automjeti futurist i qumështit”, ka hyrë në histori duke u bërë mjeti i parë pa shofer që kalon një kufi ndërkombëtar dhe kryen zhdoganimin tërësisht në mënyrë të pavarur.
Kamioni i Parë Elektrik Autonom Kalon Kufirin pa Shofer
Ky ngjarje historike ndodhi në Ørje, ku një kamion elektrik autonom, në emër të grupit logjistik PostNord, realizoi transportin plotësisht pa asnjë drejtues. Gjatë kalimit nga Suedia drejt Norvegjisë, automjeti i zhvilluar nga kompania suedeze Einride përdori teknologjinë bashkëpunuese të krijuar me firmën norvegjeze Q-Free, për t’u lidhur direkt me platformën digjitale të doganave të Norvegjisë, Digitoll. Kjo i mundësoi automjetit të deklaronte mallrat paraprakisht, duke siguruar procedura doganore të shpejta dhe të pandërprera.
Projekti është pjesë e MODI, një nismë e bashkëfinancuar nga Bashkimi Evropian, që synon të testojë se si transporti autonom mund të aplikohet në mënyrë të sigurt në mbarë Evropën. Sfidat më të mëdha për transportin autonom ndërkufitar kanë qenë rregulloret e ndryshme kombëtare dhe procedurat komplekse doganore, por kjo arritje, e mbështetur nga autoritetet norvegjeze të doganave, tregon se mundësitë janë reale dhe të rëndësishme për të ardhmen e logjistikës ndërkombëtare.
Autonomi, Siguri dhe Qëndrueshmëri në Transportin e Mallrave
Teknologjia e Einride përfshin softuerin autonom Einride Driver, kamionin pa kabinë të dedikuar, dhe platformën e kontrollit të largët “Control Tower”, që lejon monitorimin dhe menaxhimin e flotës nga distanca. Ky sistem është ndërtuar për të rritur sigurinë, efikasitetin dhe qëndrueshmërinë në transportin rrugor të mallrave të rënda.
MODI bashkon partnerë publikë dhe privatë nga Suedia dhe Norvegjia, duke përfshirë Statens Vegvesen, Sintef, Q-Free, Trafikverket dhe Østfold kommune. PostNord, e cila menaxhon rreth 200 milionë pako në vit në rajonin nordik, thekson se kjo provë nënvizon potencialin që ka automatizimi për të ndryshuar rrënjësisht logjistikën. May-Kristin S. Willoch, drejtore për mjedisin në PostNord, u shpreh: “Pjesëmarrja jonë në këtë moment historik tregon se teknologjitë autonome dhe digjitale do të transformojnë të ardhmen e transportit, do të reduktojnë emetimet dhe do të rrisin sigurinë. Kjo arritje nuk ka të bëjë vetëm me kalimin e një kufiri – por me hyrjen në një epokë të re për industrinë e logjistikës.”
Ky sukses i hap rrugën përdorimit më të gjerë të automjeteve autonome në transportin ndërkombëtar dhe thekson rolin e teknologjisë së re për të përmbushur objektivat e Bashkimit Evropian për siguri, inovacion dhe mjedis të pastër.
Tags: kamion elektrik, autonomi, transport ndërkufitar, logjistikë e qëndrueshme, teknologji inovative, digjitalizimi i doganave