Xborder2-1-scaled.webp
Kamion elektrik pa shofer kryen kalimin e parë historik të kufirit
Data: 08/10/2025 12:10

Një Kamion Elektrik pa Kabinë Kalon Kufirin Ndërkombëtar dhe Bën Historinë në Transportin Autonom

Testimi i Parë Ndërkombëtar për Kamionët Elektrikë Autonomë

Një kamion elektrik pa kabinë, i njohur edhe si “karroca hapësinore për qumësht”, ka hyrë në histori duke u bërë automjeti i parë pa shofer në botë që kalon një kufi ndërkombëtar dhe përmbush doganat plotësisht në mënyrë autonome. Ky udhëtim inovativ u realizua nga Suedia drejt Norvegjisë, në pikën kufitare Ørje, dhe u organizua nga grupi logjistik PostNord. Për herë të parë, të gjitha procedurat doganore u përmbushën pa prezencën e një shoferi, falë teknologjisë së bashkëpunimit të zhvilluar me kompaninë norvegjeze Q-Free. Sistemi i ri mundësoi lidhjen e kamionit me platformën digjitale të doganave norvegjeze Digitoll, duke lejuar deklarimin paraprak të mallrave dhe një kalim të qetë pa ndërprerje në kufi.

Projekti, i bashkëfinancuar nga Bashkimi Evropian përmes iniciativës MODI, synon testimin e transportit autonom në rrugë reale dhe të përcaktojë mënyrën më të sigurt për shtrirjen e tij në të gjithë Evropën. Sfidat kryesore në transportin autonom të mallrave janë rregulloret e ndryshme mes shteteve, sinjalistika e pasigurt rrugore dhe procedurat e ndërlikuara në pikat kufitare. Autoriteti doganor norvegjez, Tolletaten, e ka mbështetur këtë projekt, duke e konsideruar shumë të rëndësishëm për të ardhmen e transportit ndërkombëtar.

Inovacioni, Siguria dhe Efiçenca në Transportin e Mallrave

Kamioni autonom është pjesë e një pakete të zgjeruar teknologjike të zhvilluar nga kompania suedeze Einride. Sistemi përfshin softuerin e avancuar Einride Driver, një automjet të ndërtuar enkas pa kabinë dhe platformën “Control Tower” që lejon monitorimin dhe menaxhimin e flotës në distancë. Kjo teknologji synon të rrisë sigurinë, të rrisë efikasitetin dhe të zvogëlojë ndotjen mjedisore nga transporti rrugor i rëndë.

Henrik Green, drejtori i teknologjisë dhe përgjegjës i përgjithshëm i teknologjive autonome në Einride, deklaroi: “Jemi jashtëzakonisht krenarë që kemi realizuar dërgesën e parë në botë me një kamion elektrik, pa kabinë dhe plotësisht autonom përtej kufirit. Ne do të vazhdojmë të zgjerojmë mundësitë e teknologjisë tonë, duke treguar se si automatizimi mund të përmirësojë sigurinë, efikasitetin dhe qëndrueshmërinë në transport. Projekti MODI mishëron këtë angazhim, duke balancuar inovacionin me standardet e sigurisë.”

Ky projekt përfshin partnerë publikë dhe privatë nga Suedia dhe Norvegjia, duke përfshirë Statens Vegvesen, Sintef, Q-Free, Trafikverket dhe Østfold kommune. PostNord, që menaxhon afërsisht 200 milionë paketa në vit, vlerëson se ky testim demonstron potencialin e automatizimit për të revolucionarizuar logjistikën, reduktuar ndjeshëm emetimet dhe përmirësuar sigurinë përgjatë gjithë zinxhirit të shpërndarjes. May-Kristin S. Willoch, përgjegjësja për mjedisin në PostNord, shprehet: “Marrja pjesë në këtë moment historik tregon mundësitë që ofrojnë teknologjitë autonome dhe digjitale për transformimin e transportit, uljen e ndotjes dhe rritjen e sigurisë. Ky sukses përfaqëson jo thjesht thyerjen e një kufiri fizik, por hapjen e një epoke të re për industrinë logjistike.”

Ky arritje tregon qartësisht se teknologjia autonome është gati të ndryshojë të ardhmen e transportit ndërkombëtar të mallrave, duke hapur rrugën për një sistem më të sigurt, më efikas dhe më të qëndrueshëm në nivel global.

Tags: kamion autonom, transport elektrik, kufiri ndërkombëtar, inovacion logjistik, teknologji pa shofer, reduktim ndotjeje