Xborder2-1-scaled.webp
Kamion elektrik pa shofer realizon kalimin e parë historik kufitar
Data: 04/10/2025 12:10

Një Kamion Elektrik Pa Kabinë Kalon Kufirin Ndërkombëtar pa Shofer

Një kamion elektrik pa kabinë, i quajtur “space-age milk float” nga spektatorët, ka hyrë në histori si automjeti i parë pa drejtues që kalon një kufi ndërkombëtar dhe përfundon procedurat doganore në mënyrë tërësisht autonome. Vetura revolucionare realizoi një dorëzim plotësisht autonom nga Suedia drejt Norvegjisë, duke provuar për herë të parë funksionimin pa prezencë njerëzore në sektorin ndërkombëtar të logjistikës.

Zgjidhje për Kufijtë në Transportin Autonom dhe Avantazhet e Teknologjisë

Transporti automatizuar ndërkufitar ishte një nga pengesat më të mëdha për zhvillimin e teknologjive autonome për shkak të rregulloreve të ndryshme kombëtare dhe procedurave komplekse doganore. Ky kalim u realizua në qytetin Ørje për llogari të grupit logjistik PostNord, ndërsa dogana u përfundua me sukses përmes një bashkëpunimi teknologjik me kompaninë norvegjeze Q-Free. Teknologjia iu lidh me platformën digjitale të doganave të Norvegjisë, Digitoll, duke lejuar deklarimin paraprak të mallrave dhe lehtësuar kalimin e automjetit pa vonesa.

Prova është pjesë e projektit MODI, i cili financohet pjesërisht nga Bashkimi Evropian dhe synon të vlerësojë si mund të përdoret transporti autonom në mënyrë të sigurt në të gjithë Evropën. Autoriteti doganor i Norvegjisë, Tolletaten, mbështeti këtë projekt, duke e konsideruar të rëndësishëm për të ardhmen e transporteve ndërkombëtare të mallrave.

Teknologjia është zhvilluar nga kompania suedeze Einride. Paketa e plotë përfshin softuerin e avancuar Einride Driver, një automjet pa kabinë të ndërtuar enkas dhe platformën e centralizuar “Control Tower”, që mundëson monitorimin dhe menaxhimin e flotës nga distanca. Kjo teknologji premton rritje të sigurisë në rrugë, efikasitet më të lartë dhe qëndrueshmëri mjedisore në transportin e rëndë rrugor.

Potenciali i Automatizimit në Logjistikë dhe Ndikimi për të Ardhmen

Projekti MODI bashkon aktorë publikë dhe privatë nga Suedia dhe Norvegjia, përfshirë institucione si Statens Vegvesen, Sintef, Q-Free, Trafikverket dhe Østfold kommune. Kompania logjistike PostNord, që trajton afërsisht 200 milionë pako në vit në të gjithë rajonin Nordik, theksoi impaktin e këtij inovacioni teknologjik në industrinë e logjistikës. Sipas May-Kristin S. Willoch, drejtore e mjedisit në PostNord, përfshirja në këtë arritje historike tregon sesi teknologjitë autonome dhe digjitale mund të transformojnë të ardhmen e transportit, të ulin emetimet dhe të përmirësojnë sigurinë.

Në përfundim, kjo arritje shënon jo vetëm kapërcimin fizik të një kufiri, por edhe hyrjen në një epokë të re për logjistikën globale, ku automatizimi, inovacioni dhe qëndrueshmëria përbëjnë thelbin e zhvillimit të ardhshëm të industrisë.

Tags: kamion autonom, transport elektrik, kalim kufitar, logjistikë digjitale, inovacion në transport, qëndrueshmëri mjedisore