Background waves

Çfarë po ndodh me algoritmin e LinkedIn? Përditësimet dhe ndryshimet

ST.art_.jpg

Në një ditë të nëntorit, një strategjiste produkti që do ta quajmë Michelle (jo emri i vërtetë), u fut në llogarinë e saj LinkedIn dhe ndryshoi gjininë në mashkull. Ajo ndryshoi gjithashtu dhe emrin e profilit në “Michael”. Michelle po bënte pjesë në një eksperiment të quajtur #WearthePants, ku gratë testuan hipotezën se algoritmi i ri i LinkedIn ishte i njëanshëm ndaj grave.

Rezultatet e Eksperimentit #WearthePants

Prej muajsh, përdorues të rregullt kishin vënë re ulje të angazhimit dhe shikimeve në postimet e tyre. Kjo ndodhi pasi drejtuesi i inxhinierisë i LinkedIn njoftoi se janë implementuar modele të mëdha gjuhësore (LLMs) për të rritur përmbajtjen e dobishme për përdoruesit. Megjithë më shumë se 10,000 ndjekës dhe eksperiencë si ghostwriter për bashkëshortin me vetëm 2,000 ndjekës, Michelle vuri re se postimet e tyre merrnin pothuajse të njëjtën shikueshmëri. Për të vetmen variabël të dallueshme, ajo përmendi gjininë.

Edhe sipërmarrësja Marilynn Joyner ndryshoi gjininë në profilin e saj. Brenda një dite, numri i shikimeve u rrit me 238%. Rezultate të ngjashme raportuan dhe gra të tjera të njohura në rrjet. Ekspertë të algoritmeve sociale bien dakord se ndonëse ndoshta nuk bëhet fjalë për seksizëm të qëllimshëm, paragjykimet e fshehta mund të ndikojnë në funksionimin e platformës.

Algoritmet, Stili i Shkrimit dhe Ndikimi i Treguesve të Fshehtë

Eksperimentet treguan se sa ndikues është ndryshimi i një elementi, si fotoja apo emri, në mënyrën si trajtohen postimet. Sipas këshilltarëve të etikës së të dhënave, algoritmet mbeten të ndërlikuar dhe përdorin një kombinim treguesish matematikorë dhe socialë. Shumë nga këto platforma trajnohen me të dhëna të krijuara nga njerëzit, ndaj bartin shpesh paragjykime të trashëguara rreth gjinisë apo racës.

Gratë pjesëmarrëse të eksperimentit panë rritje të papritur të shikueshmërisë pasi ndryshuan gjininë ose adoptuan stil më të drejtpërdrejtë, të thjeshtuar, i cili lidhet me shkrimin “mashkullor”. Michelle përfundoi se sistemi mund të mos jetë hapur seksist, por mund të konsiderojë stilet e komunikimit të grave si “me vlerë më të ulët”. Edhe të dhënat si profesioni apo lloji i përmbajtjes mund të ndikojnë ndjeshëm në mënyrën se si algoritmi i vlerëson postimet.

Ndërkohë, platformat si LinkedIn theksojnë se algoritmet nuk përdorin të dhëna demografike si sinjal për rritjen e shikueshmërisë së përmbajtjes. Për të analizuar drejtësinë, përdoret vetëm për testime të brendshme krahasuese. Megjithatë, ekspertët pranojnë se është e vështirë të dihet se cilat faktorë saktësisht favorizojnë apo rëndojnë një lloj përmbajtjeje, pasi algoritmet mbeten “kuti të zeza”.

Për më tepër, ndryshimi i përdorimit të LinkedIn është ndjerë nga të gjithë – si meshkuj ashtu edhe femra. Shumë përdorues, përfshirë ekspertë të të dhënave ose shitjeve, kanë parë rënie të ndjeshme të angazhimit, ndërsa të tjerë, të cilët përshtasin stilin apo temat sipas preferencave të algoritmit, kanë arritur të rrisin shikueshmërinë. Përmbajtjet që lidhen me këshilla për karrierën, lajme të sektorit apo materiale edukative vazhdojnë të performojnë mirë. Megjithatë, për shumicën e krijuesve, ndryshimet mbeten të paqarta dhe transparenca është kërkuar gjithnjë e më shumë, edhe pse është thuajse e pamundur për të gjitha platformat që mbrojnë sekretet e tyre të funksionimit.

Tags: algoritmet e LinkedIn, paragjykimet gjinore, eksperimentet sociale, rrjetet profesionale, transparenca e algoritmeve, stili i shkrimit